Tips oss:
Tips
99328760
Kontakt
Artikkelen fortsetter etter annonsen.
Ducati Monster fra 1999 er vel neppe det første som faller i hug når det snakkes om custom, men nettopp custom er et vidt begrep og har ingen faste definisjoner – bortsett fra at det er en betegnelse på motorsykler som skreddersyes av eieren etter vedkommendes høyst personlige smak og behov. Denne Ducatien er et perfekt eksempel på nettopp det: Den er bygget av en herre ved navn Jim Kilroy, og han har beholdt ramme og motor, men bygget et helt nytt karosseri som innekapsler hele sykkelen. Med si
MC-avisa
Publisert: 19.04.2016 kl 06:40
Ducati Monster fra 1999 er vel neppe det første som faller i hug når det snakkes om custom, men nettopp custom er et vidt begrep og har ingen faste definisjoner – bortsett fra at det er en betegnelse på motorsykler som skreddersyes av eieren etter vedkommendes høyst personlige smak og behov.
Denne Ducatien er et perfekt eksempel på nettopp det: Den er bygget av en herre ved navn Jim Kilroy, og han har beholdt ramme og motor, men bygget et helt nytt karosseri som innekapsler hele sykkelen. Med sine 64 hester var den originale Monster god for noe sånn som 190 km/t. Kilroys maskin er nok en del tyngre, men til gjengjeld er den atskillig mer strømlinjeformet, så det skulle ikke forbause om den klarte mer...
Uansett, sykkelen er blitt kjørt noen tusen kilometer, og det rapporteres at den er helt nydelig på veien. Og forresten, bortsett fra karosseriet så ser det ut til at framgaffelen er modifisert slik at doble skiver kan monteres.
Vi tar av oss vår imaginære hatt for kreativitet og vilje til å gjennomføre et slikt prosjekt, men vi er åpne for en diskusjon om skjønnheten...
[Bildegalleri mangler etter import...]
#Nyhet
Klikk på et nøkkelord for å vise andre relevante artikler.