Annonse
Annonse
MC-avisa

Kinesisk R3-kopi

Får vi presentere den frekkeste, regelrette kopiering vi hittil har sett fra kinesiske MC-produsenter? Det antas at det dreier seg om 350 cc kopi av den japanske Yamaha R3, men utstyrt med hele 4 potter – omtrent som japanerne drev med på 60-tallet. Bildene ble tatt av en kar ved navn Bro Andri som var til stede på Cantonmessen, en bransjemesse som holdes i Guangzhou i Kina. Det er ikke oppgitt spesifikke data for sykkelen, men den indonesiske siden tmcblog.com tror det er en 350 og lovpriser ek

Publisert:

Får vi presentere den frekkeste, regelrette kopiering vi hittil har sett fra kinesiske MC-produsenter? Det antas at det dreier seg om 350 cc kopi av den japanske Yamaha R3, men utstyrt med hele 4 potter – omtrent som japanerne drev med på 60-tallet. Bildene ble tatt av en kar ved navn Bro Andri som var til stede på Cantonmessen, en bransjemesse som holdes i Guangzhou i Kina. Det er ikke oppgitt spesifikke data for sykkelen, men den indonesiske siden tmcblog.com tror det er en 350 og lovpriser eksosanlegget i høye toner, et anlegg som i rettferdighetens navn ser litt småpent ut.

Men, hva synes du? Hvis denne sykkelen var til salgs her, ville du kjøpt den hvis prisen var lav nok? Eller ville du foretrekke en ekte R3? Nå skal vi ikke være utelukkende nedlatende, for historien kan fortelle at den første motorsykkelen fra Yamaha var en ren kopi av DKW RT125. Kawasaki kom seg inn i markedet med kopier av BSA A10, og Hondas gjennombruddsmodeller hentet mye fra NSU. Så hvem vet hvor kineserne er om 15-20 år?

Kineserne har forresten en artig holdning til dette med å kopiere merkevarer: Hvis du påpeker at det de prøver å selge bare er en kopi, smiler de stort og sier, synlige stolte: "Ja, men det er en GOD kopi!"

Og sånn er det...

[Bildegalleri mangler etter import...]

#Nyhet

Nøkkelord

Klikk på et nøkkelord for å vise andre relevante artikler.

Annonse
Annonse