Klargjør siden...
Annonse
Annonse
MC-avisa

Sesongstart med nye BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR

BMW S 1000 RR

Enkelte av dere motorsyklister kommer til å starte sesongen på ny sykkel. Noen skal til og med hente ut den nye versjonen av BMW S 1000 RR fra forhandleren. Heldige er dere, for etter vår testkjøring av sykkelen i Spania, kan vi avsløre at her blir det muligheter for store opplevelser, spesielt om du vil ta turen innom en bane. Dette kan du lese om i neste papirutgave av MC-avisa (#2-23) som snart er å finne i bladhyllene.

Publisert:

Sist oppdatert: 02.02.2023 kl 13:48

Sjelden har vi fulgt en nylansering av en sykkel så tett som denne. MC Avisa var nemlig til stede både under avdukingen på Intermot i Köln, testkjørt kraftpakken på Almeria banen, bygget modellen fra bunnen av i form av LEGO Technic (https://www.mcavisa.no/nyheter/leketoy-i-liten-og-stor-skala/19.4446), og nå sist når duken ble trukket av vidunderet her hjemme i Norge. Sistnevnte, en hendelse som skjedde samtidig hos flere BMW forhandlere rundt om i landet.

Godt oppmøte på Bavaria MC ved avdukningen av 2023 modellen av BMW S1000RR.
 Foto: Tor H. Omland

Godt oppmøte på Bavaria MC ved avdukningen av 2023 modellen av BMW S1000RR. Foto: Tor H. Omland

Vi tok turen innom en av BMW forhandlerne i Stavanger, Bavaria Motorrad, der et større antall ivrige to-hjuls entusiaster hadde møtt opp for å få med seg avdukingen av S 1000 RR. Flere hadde tatt turen nokså langveis fra (Askim, Oslo, etc.) for å få med seg denne begivenheten.

BMW M 1000 RR er en sykkel med siktet rettet mot bane. Nok tilvalgsmuligheter til å lette kontoen for snaue halv millionen.
 Foto: Tor H. Omland

BMW M 1000 RR er en sykkel med siktet rettet mot bane. Nok tilvalgsmuligheter til å lette kontoen for snaue halv millionen. Foto: Tor H. Omland

Det er ingen tvil om at S 1000 RR gjør seg godt i utstillingen, og hos Bavaria Motorrad står den side om side med M 1000 RR. En modell som den nå deler det meste av komponentene med. For nå stiller også S 1000 RR med winglets for bedre stabilitet i høyere hastigheter, og under buken er elektronikkpakken tilsvarende som i den reinspikka raceren M 1000 RR. Dette gjør at du kan hevde deg i norgestoppen i roadracing selv med en helt standard superbike. Noe daglig leder hos Bavaria Motorrad, Martin Høyland, har allerede bevist at det lar seg gjøre i foregående sesong. Og da selvfølgelig også uten alle de forbedringene årets utgave har fått.

På tross av at tørre veier i Stavanger området bærer bud om at årets MC-sesong snart er på vei, ble demonstrasjonen av godlyden S 1000 RR gir fra seg, holdt innendørs. Ellers var det også mye god MC-prat å høre i lokalet. Deltakelsen på de mange arrangementene som MC forhandlerne har vært flinke til å holde nå i den mørkeste årstiden lover godt for at vi treffer enda flere av dere sjelsfrender langs veiene kommende sesong.

Annonse
Annonse