Tips oss:
Tips
99328760
Kontakt
Artikkelen fortsetter etter annonsen.
TwinPegs GS GSA fra siden
TwinPegs vil ha stand D3-29 på årets MC-messe 3.-5.mars, og vil der lansere dette nye produktet for 2013 mod og nyere av de populære store GS-ene. Dette vil bli feiret med messetilbud på 10% rabatt for de som bestiller på MC-messen.
Pressemelding
Publisert: 13.02.2023 kl 15:21
Siden 2019 har det pågått et kontinuerlig utviklingsarbeid i TwinPegs AS, og spesielt prototypesettene for enduro og rally har tilført viktig kunnskap om hvordan TwinPegs bør konstrueres for best mulig kjøreopplevelse. Det er enduro som er utgangspunktet for TwinPegs, og bakgrunnen for at produktslagordet «Ride faster further» ble valgt. I 2021 og 2022 ble det utviklet sett til KTM 690/ Husqvarna 701, KTM 790/890/Husqvarna 901, Yamaha T7/ World Raid 700 og KTM/ Husqvarna/ Gas Gas endurosykler. Disse settene er eksporterte til fornøyde kunder over hele verden. Offroad racing er en viktig del av TwinPegs sitt «DNA», og alle de nye settene har blitt brukt med hell i offroad racing. Racing er en streng, men rettferdig «dommer», og ytelsen til det nye ergonomiske prinsippet TwinPegs er nå dokumentert med en rekke gullmedaljer i løp over hele verden.
TwinPegs handler om å tilby maksimal ytelse og kvalitet, for en best mulig offroad kjøreopplevelse. Heller enn å produsere en ny serie med TwinPegs for BMW GS av det gamle designet, ble det valgt å investere i å konstruere et helt nytt sett, der all læring etter 2019 ble utgangspunktet for designet. Det nye settet vil ha den samme geometrien og de samme justeringsmulighetene som de øvrige nye adventuresettene som er brukt i racing, og montering vil være enkel «bolt on». Settet kan brukes både med originalhøyde primærfothvilere, og senkede primærfothvilere. Man velger mellom to utgaver av bakre fothviler, tilpasset primærfothvilerne man kjører med. TwinPegs er fortsatt et helnorsk produkt, også dette settet blir 100% produsert i Norge. Dette blir moro!
Mishal og Andrew
Det nest nyeste TwinPegs-produktet ble konstruert i januar 23’, TwinPegs til KTM/ Husqvarna 450 Rally Factory Replica. Det første løpet der dette settet ble brukt var første runde av rallyserien «FIM Baja World Cup», Saudi Baja – Ha’il i Saudi Arabia. Der sikret 2 x Rally Dakar-kjører Andrew Houlihan fra Australia første gullmedalje vunnet med dette nye TwinPegs settet, og 9.plass sammenlagt! Innsatsen til den andre TwinPegs kjøreren, Rally Dakar-kjører Mishal Alghuneim, var nesten enda mer imponerende. Han kjørte inn til 5.plass sammenlagt, med en ennå ikke leget bruddskade i ankelen fra Rally Dakar 2023! Støtten TwinPegs gir gjorde det umulige mulig. Han er også ferdig med å kjøre rally uten TwinPegs.
Mishal og Andrew står klare for løp
Her er Andrew og Mishal sine egne ord om erfaringen med TwinPegs brukt i rally:
Andrew Houlihan: FIM BAJA WORLD CUP round 1 is done. A very tough 3-day rally race in the Saudi Arabian desert. We have TWIN PEGS on our bikes in Australia (KTM 500 exc, KTM 690, KTM 890) and will not ride without them. The only bike at home that doesn't have them is our KTM450 RFR as they were not designed or produced yet for this model. Going to the 1st round of the World Baja Champs and riding a Husqvarna 450 Rally bike supplied by Mishal A. Alghuneim from Saudi Dirt Bike Centre, I was apprehensive about not having TWIN PEGS as I know how they transform the handling of the bike and reduce the amount of energy you use. A quick discussion with Kai Ingvald Flateland from TWINPEGS, and he made the impossible happen. Designing and manufacturing of 2 sets of TWINPEGS for the KTM / Husqvarna Rally bikes only 3 weeks before the start of the race. The pegs were sent directly to the Saudi Dirt Bike Centre and installed on my Husqvarna and also on Mishal's KTM450 RFR. I had no doubts in my mind that they would transform the already great handling of the rally bike into something even better, but Mishal was a little skeptical. We had no time to pre ride or test the pegs set up and went straight into Stage 1 prologue with them. After the short stage Mishal and I were both amazed at how they worked but we still had 2 full days of racing in the dunes with them. The biggest concern on the Rally bike is that they might get in the way or obstruct the rider and interfere with the varied terrain we encounter in rally races. Undoubtedly the TWINPEGS were the best thing we added to our bikes for this demanding race in the dunes. The last time I was in these dunes was for Dakar and did not have the TWINPEGS. What an amazing difference they make to the Rally bikes in the deep rough sand and dunes. And after a demanding 250km stage of sand and dunes I used far less energy with the TWINPEGS. Having the Twin Pegs was a huge advantage for both myself & Mishal.
TwinPegs på Andrew sin sykkel
Mishal A. Alghuneim from Saudi Dirt Bike Centre "I was very skeptical but had the opportunity to test them out in this rally as I need all the help I can get as my ankle has not healed; I can't handle any over flexing in my left ankle so thought this might help. After 2 days of racing and adjusting setting, I really see an advantage in comfort and safety. With also an advantage in loading up the rear to get more traction and stability in sandy tracks. Andrew and I had the first production sets for Rally Replicas, I got 5th overall with a fractured tibia and Andrew got 1st place in the veteran's class and 9th overall. Quality product that is well engineered for sure! "
Mishal TwinPegs
The results that Mishal & I achieved at round 1 can be directly attributed to having the TWINPEGS on our bikes. They are a game changer not only for adventure and enduro riding, but a must have for desert and sand riding / racing.
FIM BAJA WORLD CUP R1, Hail Saudi Arabia Andrew Houlihan P-1 Veterans Overall P-9 Outright Mishal A. Alghuneim P-5 Outright Can't wait for R2 in Doha, Qatar !!!!